To kar so pravilniki za delodajalce, pri katerih ni organiziranega reprezentativnega sindikata je kolektivna pogodba družbe za delodajalca, ki ima organiziran reprezentativni sindikat. Kolektivno pogodbo družbe nekateri imenujejo tudi podjetniška kolektivna pogodba. Podjetniška kolektivna pogodba ni nič drugega kot pravilniki združeni v en sam dokument s to razliko, da je postopek sprejemanja podjetniške kolektivne pogodbe drugačen od postopka sprejemanja pravilnikov.
Poskrbimo, da se lahko končno posvetite svojemu delu.
Zakon o delovnih razmerjih predpisuje, da morajo delodajalci z do 10 zaposlenimi imeti izdelano Izjavo o varnosti z oceno tveganja. Ostali pa poleg tega tudi Pravilnik o organizaciji in sistemizaciji delovnih mest. Prav tako morajo delodajalci sprejeti ustrezne ukrepe za zaščito delavcev pred spolnim in drugim nadlegovanjem ali pred trpinčenjem na delovnem mestu. Prav tako morajo načrtovati in izvajati promocijo zdravja na delovnem mestu.
Splošni akti morajo biti usklajeni z Zakonom o delovnih razmerjih (ZDR-1) kot tudi s kolektivno pogodbo, ki vas zaradi vaše dejavnosti zavezuje.
Prednosti dobrih splošnih aktov
Pravilnik o delovnih razmerjih je krovni akt, ki predstavlja izhodišče za ostale pravilnike. Je najpomembnejši pravilnik in opredeljuje delovno razmerje med delavcem in delodajalcem. Ta pravilnik predpisuje postopke zaposlovanja ter postopke prenehanjadelovnega razmerja in med drugim določa tudi:
Pravilnik o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest je obvezen za podjetja z več kot 10 zaposlenimi. Izdelan je na osnovi sedanjega stanja, s pogledom na prihodnost. Poleg trenutnih in bodočih organizacijskih enot ter podrejenosti in nadrejenosti pravilnik o notranji organizaciji in sistemizaciji delovni mest določa še
Pravilnik o delovnem času, odmorih, počitkih in dopustih ali krajše pravilnik o delovnem času opredeljuje dnevni in tedenski delovni čas, njegovo izrabo ter evidentiranje. Določa odmore in počitke med delovnim časom ter med drugim predpisuje:
Kvalitetne in sposobne delavce je modro ustrezno nagrajevati. Pravilnik o plačah in drugih prejemkih določa plačni sistem v podjetju in opredeljuje pojme kot so: osnovna plača, izhodiščna plača podjetja, minimalna plača. Opredeljuje tudi:
Bistvena prednost tega pravilnika je možnost, da delodajalec sam določi kaj so v njegovem podjetju lažje in kaj hujše kršitve, prav tako pa tudi ukrepe v primeru kršitev. Pravilnik o disciplinski in odškodninski odgovornosti opredeljuje:
Pravilnik o alkoholiziranosti in prisotnosti psihoaktivnih supstanc ureja postopke za ugotavljanje alkoholiziranosti ali prisotnosti mamil oz. drugih psihonarkotičnih sredstev (opiatov, metabolitov, amfetaminov, …) na delovnem mestu. V primeru suma, da je zaposleni na delovnem mestu pod vplivom alkohola ali psihonarkotičnih sredstev, določa:
Ker je varovanje osebnih podatkov ena izmed ustavno zagotovljenih človekovih pravic in temeljnih svoboščin, je zakon na tem področju še posebej strog. Vsak, ki obdeluje osebne podatke je dolžan zagotoviti ustrezne postopke in ukrepe za zavarovanje osebnih podatkov. Prav tako jih je dolžan predpisati v svojih aktih. Pravilnik o varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti med drugim opredeljuje:
Pravilnik o preprečevanju nadlegovanja ali trpinčenja opredeljuje pojma nadlegovanje in trpinčenje ter postopke ravnanja zaposlenih tako v primerih ko ti menijo, da so bili žrtev nadlegovanja ali trpinčenja, kot tudi v primerih ko takšno ravnanje opazijo. S pravilnikom bistveno zmanjšate možnosti ignoriranja in ponavljanja takšnega ravnanja v vašem podjetju. Glede na to, da nadlegovanje in trpinčenje postajata vse pogostejši vzrok spora med delodajalcem in delavcem (večinoma po prenehanju delovnega razmerja), pa se s tem pravilnikom zavarujete pred odškodninskimi zahtevki iz tega naslova.
Pravilnik o uporabi službenih vozil ureja skupne osnove in kriterije za pridobivanje službenih vozil ter pogoje in odgovornosti za njihovo uporabo. Določa odgovorne za službeno vozilo, upravičence do uporabe službenih vozil ter njihove pravice in obveznosti ter uporabo službenih vozil za zasebne namene.
Preteklo obdobje nas je naučilo, da je lahko delo učinkovito opravljeno tudi doma. Vse več podjetij se temu prilagaja in vzpostavlja t. i. hibridno delovno okolje, ki vključuje dinamično povezovanje dela od doma z občasnim delom v pisarni.
Prav je, da to dinamiko dela tudi formalno uredite na ravni podjetja – s pravicami in obveznostmi, ki jih morata izpolnjevati tako posameznik kot tudi podjetje.
V kolikor želite urediti področje, ki ga navedeni pravilniki ne urejajo, brez skrbi. Za vas ga bomo izdelali.