PRVI IN NAJVEČJI V SLOVENIJISistemizacija delovnih mest

Sistemizacija delovnih mest je eden najpomembnejših notranjih organizacijskih sistemov v podjetju. Dokument v katerem je zapisana sistemizacija delovnih mest je akt o sistemizaciji delovnih mest, ki predstavlja temeljni splošni akt delodajalca.

V skladu z Zakonom o delovnih razmerjih je delodajalec dolžan sprejeti splošni akt delodajalca/akt o sistemizaciji delovnih mest s katerim določa pogoje za opravljanje dela na posameznem delovnem mestu, oziroma za posamezno vrsto dela. Akt o sistemizaciji delovnih mest predstavlja organizacijski kadrovski akt, ki zapisuje organizacijo podjetja in nanjo »obeša« delovna mesta. Sistematizacija delovnih mest, ki jo zapisuje Akt o sistemizaciji delovnih mest vsebuje opis delovnih mest pri delodajalcu.

Pravilnik o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest je obvezen za podjetja z več kot 10 zaposlenimi. Izdelan je na osnovi sedanjega stanja, s pogledom na prihodnost. Poleg trenutnih in bodočih organizacijskih enot ter podrejenosti in nadrejenosti pravilnik o notranji organizaciji in sistemizaciji delovni mest določa še nazive, vsebino dela in pogoje za zasedbo posameznih delovnih mest, pristojnosti in odgovoronosti za vsako delovno mesto.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
PODLAGA ZA IZBOR NAJUSTREZNEJŠIH KADROV

Dobra
sistemizacija

Akt o sistemizaciji delovnih mest predstavlja organizacijski kadrovski akt, ki zapisuje organizacijo podjetja in nanjo »obeša« delovna mesta. Sistematizacija delovnih mest, ki jo zapisuje Akt o sistemizaciji delovnih mest vsebuje opis delovnih mest pri delodajalcu.

Dobra sistemizacija omogoča učinkovito SELEKCIJO KADROV, saj služi kot podlaga za izbor najustreznejših kadrov. Ustrezna opredelitev zahtev, ki jih mora dosegati delavec na določenem delovnem mestu nam namreč omogoča, da bolj zanesljivo izberemo ljudi, ki bodo določeno delo opravljali kar najbolj učinkovito.

Dobra sistemizacija delovnih mest omogoča:

  • načrtovanje USPOSABLJANJA,
  • NAPREDOVANJA,
  • notranjo prerazporeditev ter izgradnjo in
  • načrtovanje posameznikove KARIERE in tudi
  • doseganje poslovnih rezultatov,
  • načrtovanje, organiziranje in delitev dela,
  • ugotavljanje zahtevnosti dela, ki služi kot osnova za določanje PLAČ,
  • vsestranski razvoj in napredovanje zaposlenih ter sklepanje POGODB O ZAPOSLITVI in
  • določanje ter razmejevanje odgovornosti in pristojnosti.

Nudi osnovo za pripravo ustreznih kriterijev za NAGRAJEVANJE ter MOTIVIRANJE ZAPOSLENIH.

Dobra sistemizacija delovnih mest mora biti prilagojena velikosti, kompleksnosti in specifikam podjetja in dejavnosti. Vsebovati mora premišljeno in sistematično urejeno organizacijo delovnih mest, vendar do te mere, da omogoča fleksibilno obnašanje in kadrovanje podjetja na trgu.

V sistemizaciji se jasno in nedvoumno določi organizacijska struktura in organizacijska shema, v katero so vpeta posamezna delovna mesta. Pomemben del sistemizacije delovnih mest so opisi delovnih mest, ki vsebujejo zlasti dober opis delovnih nalog, pogoje za opravljanje dela.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

POSLEDICE POMANJKLJIVE SISTEMIZACIJEJe vaša sistemizacija delovnih mest zares dobro narejena?

Posledice pomanjkljive sistemizacije delovnih mest so lahko zelo resne. Spodaj si lahko ogledate le nekaj najpogostejših.

Težave s kadri

Slabo kadrovanje in osiromašen razvoj kadrov.

Preobremenjenost

Nepravilna razdelitev dela in preobremenjenost.

Varnost in zdravje

Ogroženo varstvo in zdravje pri delu.

Odnosi

Slabi medosebni odnosi zaposlenih.
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
ODDAJTE INFORMATIVNO POVPRAŠEVANJE

Iščete kvalitetnega kadrovskega partnerja?

ODDAJTE INFORMATIVNO POVPRAŠEVANJE

Iščete kvalitetnega kadrovskega partnerja?

VEČ KOT LE KADROVSKA SLUŽBA

Preberite mnenja
naših partnerjev

Izjemno smo ponosmi, da smo v naši skoraj 30 letih delovanja skenili dolgoročna partnerstva z več kot 70 uspešnimi slovenskimi podjetji.
Rajko Djordjevic

Vredni zaupanja.

S sodelavci opravljamo medijsko poslanstvo z vsem srcem že 30 let in trudimo se biti dobri v tem, kar počnemo. Da se lahko osredotočamo na naše poslanstvo nam omogoča tudi sodelovanje s podjetjem Trgotur, s katerim sodelujemo že vsaj dve desetletji. V svetu, kjer štejejo sekunde, je zelo težko zgraditi krepko medsebojno zaupanje. In ravno zaupanje je ena pomembnejših komponent našega dobrega poslovnega odnosa. Ker vem, da za naše kadrovske zadeve skrbi Trgotur se lažje posvečam delovanju podjetja.
Rajko Djordjevič
VTV Vaša televizja
DeniseKramljak

Prava odločitev.

Naša prva izkušnja s podjetjem Trgotur d.o.o. je bilo iskanje malce bolj specifičnega kadra. Zaradi pomanjkanja časa in drugih prioritet, smo celoten postopek kadrovanja prepustili zunanjemu izvajalcu, ki nam je posredoval le tri najbolj primerne kandidate. Projekt smo uspešno zaključili in zaposlili najbolj primerno osebo, s katero smo zelo zadovoljni.
Denise Kramljak
Nieros metal d.o.o.
Alma Ganić

Strokovni in profesionalni!

Pri sprejemanju pomembnih kadrovskih odločitev vedno prosimo za mnenje ekipo Trgoturja, ki nam vedno pripravi strokoven odgovor, skladen z veljavno zakonodajo.
MEDICOPHARMACIA, d.o.o.
TRGOTURPisarna
Strokovno in celovito urejamo organizacijsko-kadrovsko področje in nudimo kvalitetne storitve našim partnerjem, že več kot 30 let.
LOKACIJAKje nas najdete?
tgt
SLEDITE NAMNaši družbeni kanali
Sledite nam na naših socialnih omrežjih in bodite vedno na tekočem s kadrovskimi spremembami.
https://trgotur.si/wp-content/uploads/2024/08/bonitet.png
TRGOTURPisarna
Strokovno in celovito urejamo organizacijsko-kadrovsko področje in nudimo kvalitetne storitve našim partnerjem, že več kot 30 let.
LOKACIJAKje nas najdete?
tgt
SLEDITE NAMNaši družbeni kanali
Sledite nam na naših socialnih omrežjih in bodite vedno na tekočem s kadrovskimi spremembami.

All rights reserved 2019 © Trgotur d.o.o.  | Izdelava Freshlab, d.o.o.

All rights reserved 2019 © Trgotur d.o.o.  | Izdelava Freshlab, d.o.o.